logo

Beloningsbeleid, vergelijkingskaarten en dienstenwijzer

Op deze pagina vind je onze vergelijkingskaarten, dienstenwijzer en beloningsbeleid.

Wij plaatsen deze informatie niet alleen op onze website omdat het verplicht is,  maar ook om jou een duidelijk beeld te geven van onze werkwijze en wat je van ons kunt verwachten.

Op deze pagina

Jouw persoonlijke situatie is altijd ons uitgangspunt voor een gedegen, passend en 100% onafhankelijk advies.

Onze dienstenwijzer

In onze dienstenwijzer kun je informatie vinden over onze werkwijze, wat je van ons mag verwachten, wat wij van jou verwachten, hoe wij omgaan met jouw persoonlijke gegevens en wat je kunt doen als je een klacht hebt. Het is belangrijk om deze informatie goed door te nemen, zodat je weet wat je van ons kunt verwachten en wat wij van jou verwachten.

 

Mocht je na het lezen van de dienstenwijzer nog vragen hebben, dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Kosten van onze dienstverlening

In onze dienstverleningsdocumenten kun je informatie vinden over de kosten voor onze dienstverlening. Het dienstverleningsdocument is een gestandaardiseerd document dat er bij elke aanbieder of financiële dienstverlener hetzelfde uitziet. Het geeft de gemiddelde kosten weer en dus niet precies de kosten die jij gaat betalen. In het dienstverleningsdocument zie je ook een beschrijving van onze werkzaamheden. 

Onze dienstverleningsdocumenten (dvd’s)

Waarom een dienstverleningsdocument?

De verplichting om klanten te wijzen op onze dienstverleningsdocumenten komt voort uit het provisieverbod die in 2013 haar intrede deed. Wij zijn blij met deze wetgeving. Iedereen moet zich nu aan regels houden die onafhankelijke advisering bevorderen.

Waarom een provisieverbod?

Voor 2013 leek het alsof financieel advies gratis was. Maar dat was het niet. De kosten voor advies zaten verwerkt in de productprijs in de vorm van provisie, waardoor klanten niet merkten dat ze voor advies betaalden. 

 

Verschillen in de hoogte van provisies die banken en verzekeraars aan zelfstandig adviseurs betalen, konden verkeerde prikkels geven aan de adviseur. Zo kon het voorkomen dat een adviseur een bepaald financieel product adviseerde vanwege de hoge provisie, terwijl dit niet het meest passende product hoefde te zijn.

 

Door de zelfstandige adviseur rechtstreeks te betalen voor advies, heeft hij geen andere belangen dan het belang van de klant en zal hij ook in dat belang adviseren.

Beloningsbeleid

De beloning van onze medewerkers wordt niet beïnvloed door het aantal adviezen dat wordt gegeven of door het aantal financiële producten waarin wordt bemiddeld. Alle medewerkers binnen onze onderneming hebben een vast salaris die marktconform is.

Onze medewerkers worden aangesproken op integer, solide en klantgericht gedrag.