Geannuleerde vlucht of vakantie?Geannuleerde vlucht of vakantie?Geannuleerde vlucht of vakantie?Geannuleerde vlucht of vakantie?
  • Home
  • Over ons
  • Waar kunnen wij u mee van dienst zijn?
    • Hypotheek
      • Onze werkwijze
      • Hypotheekvormen en wetgeving
      • Actueel
    • Financieel advies
      • Onze werkwijze
      • U bent werknemer
      • U bent ondernemer
      • U bent DGA (Directeur-grootaandeelhouder)
      • Actueel
    • Downloads
      • Werkgeversverklaring
  • Actueel
  • Contact
✕

Geannuleerde vlucht? U staat sterker met een rechtsbijstandverzekering

Reizigers worden steeds vaker geconfronteerd met geannuleerde vluchten en vakanties. 


Geannuleerde vlucht of vakantie?

Direct naar

  1. Geannuleerde vluchten
  2. Vergoeding
  3. Reisbureau failliet
  4. Rechtszaak
  5. Meer informatie

Geannuleerde vluchten

Reizigers worden steeds vaker geconfronteerd met geannuleerde vluchten en vakanties. Tijdens de Coronacrisis bijvoorbeeld werden noodgedwongen duizenden vluchten geannuleerd en recent heeft Schiphol aangekondigd dat zij duizenden vluchten moeten schrappen in de zomervakantie. Reisorganisatie ANVR verwacht tientallen miljoenen euro's schade. 

Vergoeding

Als reiziger heeft u natuurlijk wel rechten als uw vlucht wordt geannuleerd. “De luchtvaartmaatschappij moet hulp bieden, wanneer uw vlucht is geannuleerd. Dat doet de maatschappij door u twee opties te geven: een alternatieve vlucht naar uw eindbestemming aanbieden of door uw vliegticket terug te betalen. Het maakt bij een annulering niet uit wat de reden is”. Aldus rechtsbijstandverzekeraar ARAG.

Reisbureau failliet

Als een vlucht via een reisbureau wordt geboekt, wordt de vergoeding voor de geannuleerde vlucht door de luchtvaartmaatschappij in de regel betaald aan het reisbureau. Maar wat nu als het reisbureau failliet gaat? Dat overkwam duizenden reizigers die in 2020 hun reis via D-reizen hadden geboekt. Lange tijd zag het ernaar uit dat zij door het failissement van D-reizen naar hun geld konden fluiten.

Rechtszaak

Rechtsbijstandverzekeraar ARAG heeft veel van deze gedupeerden als klant en spande met succes een rechtszaak aan. Dankzij de uitspraak van de rechter moet de luchtvaartmaatschappij het geld voor de geannuleerde tickets nog een keer direct aan gedupeerde klanten terugbetalen. Dit ondanks dat er ook al aan D-Reizen was betaald. Een flinke strop dus voor de luchtvaartmaatschappijen, maar voor de gedupeerden een welkome vergoeding.

Ook gedupeerd door geannuleerde vlucht en faillissement reisbureau?

Door de uitspraak van de in deze blog genoemde rechtszaak staat nu vast dat passagiers niet meer afhankelijk zijn van een boekingskantoor om hun geld terug te krijgen. Is deze situatie ook op u van toepassing, dan kunt u hier dus een beroep op doen. Haast is echter wel geboden. Om uw geld terug te vorderen, moet u namelijk binnen twee jaar na de vlucht een gerechtelijke procedure starten


Meer informatie

Mijn vlucht is geannuleerd of vertraagd, wat nu? (ARAG)
Blog: Kwaliteit juridische bijstand van verzekeraar doorstaat vergelijking met advocatuur met glans.



Deze berichten zijn misschien ook interessant voor u

  • Geannuleerde vlucht of vakantie?

    22 juni 2022
    Reizigers worden steeds vaker geconfronteerd met geannuleerde vluchten en vakanties. Met een rechtsbijstandverzekering staat u sterker.
  • Rookmelders zijn voortaan in elk huis verplicht
    21 juni 2022
    Sinds 1 juli 2022 is een rookmelder op elke etage van uw woning verplicht. In deze blog leest u wat dat precies betekent en hoeveel rookmelders u voor uw woonsituatie nodig heeft.
  • Coronavirus annuleringsverzekering
    Coronacrisis: antwoord op veelgestelde vragen
    8 april 2020
    Juist in deze moeilijke tijden zijn wij extra gemotiveerd om u van dienst te zijn. In deze blog zetten wij de belangrijkste informatie over de coronacrisis met betrekking tot uw financiën op een rij en beantwoorden wij de meest gestelde vragen.

Contact

Paul Soetekouw Financieel Advies


Zandstraat 159
6658 CS Beneden Leeuwen



0487 597 172
06 5323 6123
info@psfa.nl



Dienstverleningsdocument
Inloggen MijnKlantmap



Volg ons
Facebook
Twitter
LinkedIn

Actueel

  • Wat doet de huizenmarkt en de hypotheekrente?
    29 januari 2023
  • koopwoningmarkt
    Laagste prijsstijging koopwoningen in 7 jaar
    25 januari 2023
  • Huis en hypotheek: wat verandert er voor u?
    1 januari 2023
  • Financieel: wat verandert er voor u?
    14 november 2022
  • Ondernemer en bedrijf: wat verandert er?
    13 november 2022

Reviews


Lees alle klantbeoordelingen


Geef ons uw beoordeling


PSFA-ErkendHypotheekAdviseur-logo-borderPSFA-NVHP-logo-border


© 2022 Copyright & design
2benefit | Disclaimer | Privacy & cookie statement
  • Route
  • Inloggen MijnKlantmap